Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Aktualności

„Ciśnienie na Życie” na VIII edycji „Militariady”

16-06-2016

Już 19 czerwca podczas nowodębskiego festiwalu „Militariada”, na specjalnym stoisku kampanii „Ciśnienie na Życie”, będzie można bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi oraz zbadać wiek serca. Na wszystkich chętnych w godzinach 10:00-20:00 będzie czekać wykwalifikowany personel medyczny, który przeprowadzi badania i udzieli porad z zakresu chorób układu krążenia.

 

Militariada to wydarzenie dla miłośników imprez plenerowych, które organizowane jest już po raz ósmy. W weekend 19 czerwca, w Nowej Dębie oprócz atrakcji muzycznych (m. in. koncert Kasi Popowskiej oraz zespołu Feel), konkursów, prezentacji sprzętu wojskowego oraz pokazów grup rekonstrukcyjnych, chętni będą mieli możliwość zadbać o swoje zdrowie.

Dzięki stoisku kampanii „Ciśnienie na Życie”, które po raz kolejny pojawi się na „Militariadzie”, wszyscy zainteresowani będą mogli poddać się bezpłatnym badaniom z zakresu układu krążenia. Badania przeprowadzane przez wykwalifikowany personel medyczny to nie tylko pomiar ciśnienia tętniczego krwi, ale także innowacyjne badanie wieku serca. Ocena wieku serca, prowadzona za pomocą specjalnej aplikacji[1], pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia.

Pomiary ciśnienia oraz wieku serca będą odbywać się 19 czerwca w godzinach 10:00-20:00.
W tym roku impreza odbędzie się w nowej lokalizacji – tuż za wjazdem na tereny rekreacyjno-parkowe „Nad zalewem” przy ul. Kościuszki.


Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”

Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o zdrowie układu krążenia. Działania Kampanii merytorycznie wspiera Rada Ekspertów w składzie prof. Marian Zembala, prof. Krzysztof Narkiewicz, prof. Stefan Grajek oraz prof. Tomasz Zdrojewski. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

 

 

 

Biuro prasowe kampanii:

Emilia Sawińska

tel. 531 844 325

e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl



[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.

 

 

RL/MM

 

Lista aktualności