Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Aktualności

Jeszcze w tym roku kładka na rzece Dęba między Nową Dębą a Tarnowską Wolą

26-08-2015

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie ogłosiła przetarg na budowę kładki przez rzekę Dęba w m. Nowa Dęba w km 141+329,3 dk nr 9 w ciągu pieszo-rowerowym wraz z budową tego ciągu w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 9 w województwie podkarpackim na odcinku Nowa Dęba – Tarnowska Wola”.

 

     Na podstawie porozumienia z GDDKiA, projekt budowy kładki wraz z dokończeniem brakującego odcinka ciągu pieszo-rowerowego między Nową Dębą a Tarnowską Wolą był wykonany przez gminę Nowa Dęba, a po stronie rzeszowskiego Oddziału GDDKiA pozostało wykonanie kładki.

 

     W 2010 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała ścieżkę rowerową z Nowej Dęby do Tarnowskiej Woli, jednakże bez kładki na rzece Dęba, co powoduje, że rowerzyści musza wyjeżdżać na drogę krajową nr 9, aby po ok. 200 m z powrotem zjechać na ścieżkę. Jest to bardzo niebezpieczny manewr, który utrudnia życie rowerzystom. 

Sam korzystam z tej ścieżki i wiem, jak niebezpieczny jest brak kładki dla jej użytkowników. Dlatego z mieszkańcami trzech wsi – Alfredówki, Rozalina i Tarnowskiej Woli - kierowaliśmy do Dyrektora Oddziału GDDKiA w Rzeszowie wniosek o rozwiązanie tego problemu – przypomina Wiesław Ordon. Decyzja o realizacji zadania spoczywała w centrali w Warszawie, gdzie ustalany jest ranking zadań. Rozmowy prowadzone przez burmistrza w Oddziale GDDKiA, który wspierał nasze starania, w końcu przyniosą zamierzony efekt.

promowanie realizacji tego zadania w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju włączył się skutecznie poseł Mirosław Pluta. - Wraz z mieszkańcami, dziękuję panu posłowi za wsparcie, bo obawiałem się, że ten projekt odsunie się w czasie - dodaje burmistrz Nowej Dęby.

     Całość zadania powinna zostać zrealizowana do 15 grudnia 2015 r.

 

UMiG/RL

 

 

Lista aktualności