2 października w Samorządowym Ośrodku Kultury w Nowej Dębie odbyła się lekcja cyberbezpieczeństwa, zorganizowana przez burmistrza miasta i gminy Nowa Dęba Wiesława Ordona oraz Joannę Gajewską wraz z zespołem Kappa Data. Wydarzenie skierowane było do uczniów klas 7-8 ze wszystkich szkół na terenie gminy i miało na celu podniesienie świadomości młodzieży na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z internetu.
Burmistrz Wiesław Ordon w swoim wystąpieniu podkreślił znaczenie edukacji w zakresie bezpieczeństwa w sieci, szczególnie w czasach, gdy młodzi ludzie coraz więcej czasu spędzają w wirtualnej przestrzeni. Wyraził również wdzięczność Joannie Gajewskiej za zaangażowanie i realizację tego ważnego projektu, wręczając jej bukiet kwiatów jako symbol podziękowania. Burmistrz W. Ordon przypomniał, że pod koniec czerwca w Nowej Dębie miała miejsce konferencja poświęcona cyberbezpieczeństwu, adresowana do przedsiębiorców z regionu, podkreślając, jak ważne jest, aby temat ten dotarł również do młodzieży.
Kolejnym punktem spotkania była prelekcja Mateusza Ossowskiego, eksperta z firmy Barracuda Networks, specjalizującego się w zagadnieniach związanych z ochroną danych i bezpieczeństwem w internecie. W swojej prezentacji zwrócił on uwagę na najczęściej występujące zagrożenia, takie jak np. phishing, cyberprzemoc czy kradzież danych osobowych, które mogą dotknąć każdego użytkownika internetu, w szczególności młodych ludzi. Ekspert wyjaśnił również, jak skutecznie chronić się przed tymi zagrożeniami, zachowując ostrożność podczas korzystania z mediów społecznościowych oraz rozpoznając podejrzane wiadomości i linki.
Uczniowie z zainteresowaniem słuchali prelegenta, a po prezentacji mieli okazję zadać pytania dotyczące omawianych zagrożeń. Dzięki interaktywnej formie zajęć, młodzież nie tylko poszerzyła swoją wiedzę, ale także dowiedziała się, jak świadomie poruszać się w cyfrowym świecie, unikając pułapek, jakie mogą tam na nich czekać.
Lekcja cyberbezpieczeństwa była kolejnym krokiem mającym na celu zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców – zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym.
MR/PG