Festiwal muzyki kameralnej i organowej „MARGARITAE BAROCI” to propozycja Samorządowego Ośrodka Kultury w Nowej Dębie, który jest jego organizatorem. Nazwa „Margaritae Baroci” w języku łacińskim oznacza „Perły Baroku”. Tą nazwą organizator chce nawiązać to stylu muzycznego – baroku – do którego głównie należą wykonywane w ramach festiwalu utwory.
Koncerty edukacyjne są koncertami zamkniętymi dla grup zorganizowanych. Chętnych słuchaczy indywidualnych zapraszamy do kontaktu informacyjnego osobiście w sekretariacie SOK lub tel. 15 846 2410.
J.S.Bach – Badinerie z Suity h-moll na flet i orkiestrę nr 2 BWV 1067
L.Boccherini – Menuet
J.S.Bach – Suita nr 1 G-dur BWV 1007
G.F.Haendel – Preludium G- dur
A.Vivaldi – Koncert na wiolonczelę i orkiestrę a-moll RV 420 (cz.II Adagio)
Barbara Łypik-Sobaniec – wiolonczela
Ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie wiolonczeli prof.W.Hermana. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach muzycznych, pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów, takich jak: A.Moravec, D.Zsigmondy, S.Vegh, A.Chumachenko, Z.Ruzickova, A.Mounier, R.Filippini, A.Staar, B.Pergamenschikow. Jest laureatką Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi- 1992 (II miejsce) oraz Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K.Pendereckiego w Krakowie – 2000 (II miejsce, kategoria solowa). W latach 1995 – 2015 współtworzyła zespół Reiner Trio. W roku 2010 uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych. Pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Krakowie. Od roku 2011 współpracuje ze S.Cierpikiem i M.Lulkiem w ramach tria fortepianowego Malawski Trio. Koncertowała w wielu krajach europejskich a także w USA, Puerto Rico, Brazylii oraz w Japonii.
Tomasz Sobaniec – marimba, dzwonki
ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad.S.Welanyka. Jest laureatem II nagrody na Festiwalu „Jazz Juniors” w Krakowie -1990 (zespół „Overtime”). W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną. Od roku 1992 jest członkiem orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis. Zajmuje się także wykonawstwem muzyki barokowej („Barock Tune”, „Alta Cappella”). Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej oraz Sinfonietta Cracovia. Od 1999 roku pracuje na stanowisku adiunkta na Akademii Muzycznej w Krakowie – Katedra Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji. W roku 2012 uzyskał tytuł doktora habilitowanego. W roku 2000 wziął udział w projekcie „Silk Road” na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata wraz ze światowej sławy wiolonczelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym. Koncertował w wielu krajach europejskich a także w USA, Japonii, Korei Południowej, Chinach i na Tajwanie.