Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów prowadzony jest z podziałem na komórki organizacyjne Urzędu Miasta i Gminy
REFERAT ORGANIZACYJNY
1.Rejestr uchwał Rady Miejskiej
2.Rejestr apeli Rady Miejskiej
3.Rejestr interpelacji i zapytań radnych
4.Rejestr skarg i petycji
5.Rejestr jednostek kultury
6.Rejestr upoważnień Burmistrza Miasta i Gminy
7.Rejestr delegacji pracowniczych
8.Rejestr szkoleń
9.Rejestr zawartych umów-zleceń i umów o dzieło
10.Ewidencja - książka zewnętrznych kontroli
11.Rejestr zarządzeń Burmistrza Miasta i Gminy
12.Wykaz książek będących w posiadaniu komórek organizacyjnych UMiG
REFERAT FINANSOWY
1. Rejestr podatników, podatków i opłat lokalnych
2. Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty oraz wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej
REFERAT SPRAW KOMUNALNYCH I SPOŁECZNYCH
1. Rejestr zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną
2. Rejestry na potrzeby wewnętrzne referatu
3. Alfabetyczny spis ulic i placów
4. Rejestr wydanych zaświadczeń w sprawach mieszkaniowych
5. Rejestr pomników przyrody
6. Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH
1. Rejestr wydanych i utraconych dowodów tożsamości
2. Rejestr zawiadomień o unieważnieniu dowodów osobistych
3. Rejestr wysyłanych teczek dowodowo-osobowych do urzędów na terenie kraju
4. Rejestr wysyłanych zapotrzebowań na teczki dowodowo-osobowe do urzędów na terenie kraju
5. Archiwum teczek dowodowo-osobowych mieszkańców gminy
6. Rejestr wyborców
7. Kartoteka stałych mieszkańców gminy
8. Kartoteka zameldowań na pobyt czasowy
9. Rejestr wydanych decyzji o wymeldowaniu
10. Archiwum zakładowe
11. Wykaz poborowych o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej
12.Rejestr wydanych decyzji o uznaniu żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, przyznaniu pokrycia należności mieszkaniowych
13. Rejestr przedpoborowych
14. Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów dla dokumentów zastrzeżonych
15. Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów dla dokumentów poufnych
16. Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów dla dokumentów tajnych
17. Dziennik korespondencyjny pism zastrzeżonych
18. Dziennik korespondencyjny pism poufnych
19. Dziennik korespondencyjny pism tajnych
URZĄD STANU CYWILNEGO
1. Archiwum ksiąg małżeństw, urodzeń i zgonów
2. Rejestr decyzji Kierownika USC w sprawie prostowania, uzupełnienia, ustalania treści aktu stanu cywilnego
3. Rejestr decyzji Kierownika USC o skróceniu terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego
4. Rejestr wydawanych zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego poza granicami Polski
5. Rejestr wydawanych zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
6. Rejestr korespondencji konsularnej
7. Rejestr bieżący korespondencji krajowej
8. Rejestr transkrypcji zagranicznych aktów stanu cywilnego
9. Rejestr wniosków o przyznanie odznaczenie za długoletnie pożycie małżeńskie
10. Rejestr decyzji o zmianie imion i nazwisk
11. Rejestr zawiadomień o zdarzeniach wysyłanych do urzędów na terenie kraju
12. Rejestr poświadczeń dokumentów i wydawanych zaświadczeń
REFERAT GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I NIERUCHOMOŚCI
1. Ewidencja dzierżawców gruntów gminy
2. Ewidencja użytkowników wieczystych gruntów gminy
STANOWISKO DS. OBRONY CYWILNEJ I REAGOWANIA KRYZYSOWEGO
1. Ewidencja schronów
2. Ewidencja sprzętu OC
3. Ewidencja drużyn alarmowych