Informacja –
wybory uzupełniające do Rady Seniorów Miasta i Gminy Nowa Dęba III kadencji
Zgodnie ze Statutem Rady Seniorów Miasta i Gminy Nowa Dęba stanowiącym załącznik do Uchwały Nr IV/40/2015 z dnia 26 lutego 2015 r. zmienionym Uchwałą nr V/43/2019 z dnia 27 lutego 2019 r., do 29 sierpnia 2024 r. zostaną wyłonieni radni III-kadencji 2024-2029 w obwodach, w których nie zostały obsadzone mandaty radnych.
13 sierpnia 2024 r. zarządzone zostały wybory uzupełniające do Rady Seniorów Miasta i Gminy Nowa Dęba i ogłoszony został kalendarz wyborczy, określający poszczególne terminy działań.
KALENDARZ WYBORCZY
TERMIN |
DZIAŁANIE |
Podmiot odpowiedzialny |
Do 14 sierpnia 2024 |
Podanie do wiadomości informacji |
Burmistrz |
Do 29 sierpnia |
Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów |
Gminna Komisja Wyborcza |
Do 3 września |
Przeprowadzenie losowania publicznego w przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów |
Gminna Komisja Wyborcza |
Do 5 września 2024 |
Podanie do wiadomości informacji o składzie Rady Seniorów Miasta
|
Gminna Komisja Wyborcza |
W związku z nieobsadzonymi mandatami w Radzie Seniorów Miasta i Gminy Nowa Dęba w obwodach:
nr 3 – Osiedle Poręby Dębskie – 1 mandat,
nr 4 – Sołectwo Chmielów – 1 mandat,
nr 6 – Sołectwo Jadachy – 1 mandat,
nr 7 - Sołectwo Tarnowska Wola - 1 mandat,
nr 8 – Sołectwo Rozalin – 1 mandat,
nr 9 - Alferdówka i Buda Stalowska – 1 mandat,
zarządzone zostały wybory uzupełniające.
Kandydatów na członków Rady można zgłaszać do 29 sierpnia 2024 r. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta i Gminy Nowa Dęba.
Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje podmiotom działających na rzecz seniorów, w tym organizacjom pozarządowym zrzeszającym seniorów, a także działającym na rzecz seniorów podmiotom prowadzącym uniwersytety trzeciego wieku. Kandydat (senior liczący minimum 60 lat) może również zgłosić sam swoją kandydaturę wypełniając odpowiedni formularz oświadczenia i załączając listę poparcia co najmniej 15 seniorów (w wieku min. 60 lat) (obowiązkowo lista osób popierających daną kandydaturę zgodnie z załącznikiem do ogłoszenie).
Prawo zgłaszania kandydatów, którzy zamieszkują na terenie sołectw i osiedli przysługuje w/w podmiotom za pośrednictwom rad sołeckich i zarządom osiedli oraz tak jak w mieście przedstawicielom co najmniej 15 seniorów (obowiązkowo lista osób popierających daną kandydaturę).
Formularze wymagane do zgłoszenia kandydata dostępne są na stronie urzędowej w BIP http://www.nowadeba.pl/bip/samorzad-gminny/rada/informacje lub w pokoju 303 UMiG.
W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów w obwodzie, niż mandatów do obsadzenia, 3 września 2024 r. o godz. 12.00 w sali narad zostanie przeprowadzone losowanie publiczne.
Rada liczy 15 członków. Członkiem Rady mogą być wyłącznie seniorzy (60+) zamieszkujący na terenie miasta i gminy Nowa Dęba. Zgodnie ze statutem celem działania Rady jest integracja, wspieranie i reprezentowanie interesów i potrzeb seniorów. Do zadań Rady należy w szczególności:
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o zgłoszenie przez Radę Sołecką kandydata do Rady Seniorów, który będzie reprezentował Pańskie sołectwo.
Pytania odnośnie Rady Seniorów można kierować do M.Siudem tel. 15 846 26 71 w. 303,
e-mail: m.siudem@nowadeba.pl .